אושר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית כנגד הבנק שעניינה גביית עמלה בגין החזרת חיוב שבוצע בחשבון הלקוח, בסכום העולה על סכום שהוחזר.
ציטוטים ממיני-רציו שפורסם באתר נבו :
אושר הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שעניינה גביית עמלה בגין החזרת חיוב שבוצע בחשבון הלקוח, בסכום העולה על סכום שהוחזר.
בקשה לאישור הסכם פשרה בתובענה ייצוגית שעניינה גביית עמלה בגין החזרת חיוב שבוצע בחשבון הלקוח, בסכום העולה על סכום שהוחזר. הבנק התחייב שהלקוחות יחויבו בעמלה בסכום שאינו עולה על סכום החיוב שהוחזר, ויקצה סכום של 1,209,580 ₪ להטבה עתידית בעמלה הנגבית בגין החזרת חיוב שסכומו נמוך מסכום העמלה.
בית המשפט המחוזי אישר את ההסדר ופסק:
יש לאשר את ההסדר בהיותו ראוי, הוגן וסביר. ההסדר מהווה פשרה אמיתית המכמתת את הסיכונים והסיכויים של כל צד להליך, מביאה בחשבון את הבסיס החוקי לגביית עמלות ושיעורן, חוסכת זמן ניכר ועלויות נכבדות. ההתנהלות העתידית של הבנק תיטיב עם הקבוצה כמו גם עם כלל לקוחות הבנק שיהנו מפטור מלא מהעמלה במקרה שבו החיוב המוחזר נמוך מסכום העמלה. דרך הפשרה היא הדרך הראויה, ההוגנת והעדיפה ואינה מצדיקה ניהול הליך משפטי יקר. בנסיבות העניין ולאחר שההליכים הסתיימו בדרך של גישור, הליך שבו נלקחו בחשבון הסיכונים והסיכויים ובעיקר השאלות המשפטיות שקבלו מענה בגישור שהניב הסדר הפשרה אין מקום למנות בודק לבחינת ההסכם. יש לאשר את המלצת הצדדים לגמול למבקשת בסך של 150,000 ₪ ולשכר טרחת בא כוחה בסך של 175,000 ₪, לאור השיקולים המפורטים בסעיפים 22, 23 לחוק תובענות יצוגיות בעניין הגמול ושכ"ט עו"ד.
את המבקשת ייצג עו"ד אייל כהן
ת"צ 23257-04-14 XXX בע"מ נ' בנק לאומי לישראל בעמ
פס"ד מיום 22/02/2017 - פורסם בנבו
לצפייה בהחלטת ביהמ"ש באתר נבו לחץ [כאן]
|